Zaposlovanje natakarjev je eden največjih izzivov sodobnega gostinstva v Sloveniji. Kakovostna strežba je temelj gostinske izkušnje, zato je iskanje in ohranjanje odličnih natakarjev ključnega pomena. Zaposlovanje natakarjev postaja tudi pri nas vse bolj strateško. Tako kot pri zaposlovanju na drugih pozicijah, se podjetja tudi tukaj poslužujejo premišljenih kadrovskih metod. Potreben je celostni pristop k zaposlovanju, kjer je vsaka faza – od objave prostega delovnega mesta do dolgoročne zvestobe zaposlenega, načrtovana in optimizirana.

Ko gostinci enkrat natakarja zaposlijo, se pričnejo soočati z novim izzivom: kako ga zadržati? In kaj storiti, če je dela v obratu ravno toliko, da potebujete dodaten par rok ob določenih dneh in sezonah, a ne toliko, da bi si lahko privoščili dodatnega zaposlenega za nedoločen čas?

Zaposlovanje natakarjev

Strategije za zaposlovanje natakarjev v Sloveniji

V gostinstvu je kakovostna postrežba ključna za zadovoljstvo gostov. Natakarji so pogosto prvi stik gostov z gostinskim obratom, zato je njihova vloga izjemno pomembna. Vse več gostincev se sooča s pomanjkanjem usposobljenega kadra, kar otežuje iskanje, pa tudi zadrževanje vrhunskih natakarjev.

Spodaj vam predstavljamo nekaj načinov, kako in kje natakarje najti, kako se že pred njihovo zaposlitvijo prepričati, da bodo v svojem delu profesionalni in kako jih zadržati.

Na koncu članka preberite naš predlog, ki preverjeno deluje in reši prav vsako dilemo v zvezi z zaposlovanjem gostinskega kadra.

Dober gostinski kader

Učinkovite strategije zaposlovanja v strežbi

Jasno opredeljeni zaposlitveni oglasi

Pri objavi prostih delovnih mest je pomembno, da so oglasi jasni in privlačni. Poudariti je treba prednosti dela v podjetju, morebitne možnosti za napredovanje ali dodatna izobraževanja, v kolikor lahko organizirate tudi ta. Na spletnih zaposlitvenih portalih je trenutno več kot 50 prostih delovnih mest v gostinstvu, kar kaže na veliko konkurenco med delodajalci.

Vedeti morate, da se je proces zaposlovanja z novimi generacijami spremenil. Danes ne izbirajo več delodajalci. Ravno slednji so tisti, ki morajo prepričati natakarje in ne obratno. Na srečo imamo odlično in veliko bazo vrhunskih natakarje ravno mi, zato nam, če jih potrebujete, svoje potrebe opišite tukaj (povezava do: https://mojnatakar.si/#kontakt) in natakarje vam lahko tudi posodimo.

Uporaba družbenih omrežij in priporočil

Družbena omrežja so prav tako postala orodje za iskanje kadra. Skupine na Facebooku, kot sta na primer Zaposlitev/delo in IŠČEM / NUDIM DELO omogočajo hitro širjenje informacij o prostih delovnih mestih.

Sodelovanje z gostinskimi šolami

Nekateri gostinci se povezujejo z gostinskimi šolami, ki jim omogočajo dostop do mladih talentov. Ponujanje praks, študentskega dela in mentorski programi povečajo verjetnost, da bodo mladi vstopili v vašo ekipo in tam tudi ostali. To počnejo predvsem tisti lastniki gostinskih obratov, ki imajo čas, moč in sredstva za učenje in prevzemanje mladih dijakov, ki jih zaposlijo in učijo o poklicu. Ponujanje praks in študentskega dela pripomore k oblikovanju delovnih razmerij, a mnogi gostinci težavo vidijo v tem, da gre za neizkušene in kratkoročne oblike sodelovanja.

Pomoč v strežbi

Ohranjanje natakarjev: kako do stabilne ekipe?

Motivacija in zadrževanje kakovostnega kadra

Konkurenčno plačilo in napitnine

Čeprav plača ni edini motivacijski dejavnik, je pomembna. Napitnine (ali razdelitev napitnin med zaposlenimi) lahko dodatno motivirajo natakarje, saj predstavljajo neposredno priznanje gostov za dobro opravljeno delo.

Zato je pošten in konkurenčen plačni model ena izmed najpomembnejših strategij za ohranjanje zaposlenih v gostinstvu. Poleg osnovne plače igrajo pomembno vlogo bonusi ob redni plači, ki so po ugotovitvah dodatni, če ne celo glavni motivator natakarjev.

Prijazno delovno okolje

Raziskave kažejo, da si zaposleni ob delu, ki jih zanima in redni zaposlitvi najbolj želijo ravno dobrih odnosov s sodelavci in nadrejenimi. Zato so dobri odnosi ključni za zadovoljstvo zaposlenih. A to ne pomeni, da s tem natakarji želijo le delo, kjer bodo našli prijatelje. Raziskave kažejo, da zaposleni v gostinstvu najbolj cenijo prijetno delovno vzdušje in spoštovanje s strani nadrejenih.

Zaposleni natakarji

Možnosti za izobraževanje in napredovanje

Ponudba dodatnih izobraževanj in možnosti za napredovanje povečuje zavzetost zaposlenih. Zaposleni, ki vidijo možnost osebnega in poklicnega razvoja, so bolj motivirani in zvesti podjetju. Zato se natakarji prej odločijo za delo za delodajalca, ki jim ponuja možnosti napredovanja.

Izobraževanja o vinu, pripravi pijač, načinih strežbe ali gostinski komunikaciji povečajo samozavest in strokovnost osebja. To dolgoročno izboljša kakovost storitve tudi v očeh gostov in zniža fluktuacijo.

Ker veliko gostinskih obratov tovrstnih želja natakarjem ne more uresničiti, se vse več gostincev izogiba klasičnemu kadrovanju. Tukaj vstopimo mi, ki jim za krajše ali daljše časovno obdobje natakarje posodimo. Pri nas zaposlene natakarje skupaj izberemo in preverimo, s katerimi bi se najbolje ujeli. Če želite, da to storimo tudi za vas, izpolnite hiter obrazec tukaj (povezava do: https://mojnatakar.si/#kontakt) in oglasimo se vam z več informacijami.

Pomen emocionalnega dela v gostinstvu

Natakarji pogosto opravljajo tudi t.i. emocionalno delo, saj morajo, ne glede nav se, ohranjati prijaznost in profesionalnost. Podpora vodstva in razumevanje tega vidika dela sta ključna za ohranjanje visoke ravni storitev in tudi ohranjanja osebja.

Pod emocionalno delo sodi ohranjanje prijaznosti in profesionalnosti ne glede na osebne okoliščine. Delodajalci, ki to prepoznajo in ponudijo podporo, ustvarjajo bolj stabilno in zavzeto ekipo.

Prilagodljivost in delovni pogoji

Fleksibilen delovni čas, pravična razporeditev izmen, dobro plačana malica in višina regresa so dejavniki, ki pripomorejo k večjemu zadovoljstvu zaposlenih. Pri Moj Natakar smo prepoznali, da številni gostinci potrebujejo (dodatno) pomoč le občasno – med vikendi, prazniki ali v visoki sezoni, zato naša storitev obsega unikatne dogovore o priskrbljevanju dodatnih parov rok.

Dobri natakarji

Pametno zaposlovanje natakarjev prinaša dolgoročne rezultate

Zaposlovanje natakarjev ni več le hitro iskanje nadomestnega kadra, ampak premišljen proces, ki zahteva strategijo, prilagodljivost in vlaganje v ljudi. Restavracije, ki znajo prepoznati talente, jih razvijati in nagrajevati, so bolj konkurenčne, zadržijo kader dlje časa in posledično tudi bolj zadovoljijo svoje goste.

V konkurenčnem gostinskem sektorju je ključnega pomena, da podjetja vlagajo v svoje zaposlene, saj so ti obraz in srce vsake restavracije.

Vaš naslednji korak

Če tudi vi iščete zanesljive in usposobljene natakarje – za redno zaposlitev ali za pomoč za določen čas, vam lahko pri tem pomagamo. Stopite v stik z nami preko maila: info@mojnatakar.si ali nas pokličite na 041 294 053.

Prepustite nam, da vas povežemo z najboljšim kadrom.