Profesionalni natakarji bodo v bližajoči se poletni sezoni glavna skrb vsakega gostinca. Potrebe po kadrih se povečujejo, istočasno pa smo priča vse večji manjki usposobljenih kadrov. Profesionalna postrežba ne pomeni le usposobljenega kadra, ki zna gosta postreči. Profesionalni natakarji v strežbi so sposobni komunikacije na najvišjem nivoju, reševanja težav, poznavanja jedi in vin ter empatije. S svojo profesionalnostjo natakarji ustvarjajo edinstveno izkušnjo, zaradi katere se gostje vračajo. Profesionalna postrežba tako dandanes ni le dodana vrednost gostinskega obrata ali dogodka, ampak osnova za njegov uspeh.

Raziskali smo, kako profesionalni natakarji s svojo kakovostno strežbo dvigujejo zadovoljstvo gostov in zakaj je vlaganje v kakovostno strežno osebje ključnega pomena za uspeh vsakega gostinskega obrata.

V nadaljevanju najdete napotke, kako prepoznati profesionalne natakarje, kako izbrati pravi kader zase in prehiteti konkurenco ter seznam lastnosti profesionalnega natakarja, ki je uporaben tako za gostince in vodje gostinskih obratov kot tudi za natakarje v smislu samoevalvacije.

vrhunska postrežba

V sodobnem gostinskem okolju, kjer konkurenca nenehno narašča, je profesionalna postrežba postala temelj uspeha. Strokovno usposobljeni natakarji, ki izkazujejo visoko raven profesionalnosti, pa prispevajo k ustvarjanju doživetij in celotne izkušnje gosta.  

Vrhunska postrežba je že dolgo ključnega pomena za uspeh vsake restavracije, kavarne ali hotela. Profesonalni natakarji s svojo strokovnostjo neposredno vplivajo na kakovost gostinske storitve, zadovoljstvo gostov in dolgoročno uspešnost gostinskega obrata. Ravno natakarji so tisti, ki lahko slednjega dvignejo na višji nivo ali pa tisti, zaradi katerih gostinec ostane daleč za konkurenco.

Kako prepoznati profesionalne natakarje?

Vrhunska strežba natakarja govori o profesionalizmu, ki ga lahko pričakujemo pri njegovem delu. Vključuje več dimenzij. Med najbolj prepoznavnimi značilnostmi profesionalnega natakarja so:

Vlaganje v kvalitetne natakarje je naložba

Vlaganje v kvalitetno postrežbo in vrhunske natakarje, ki izkazujejo profesionalnost, je lahko strošek. A če razmišljamo dolgoročno, nas gostince zanima predvsem dolgoročna uspešnost. V zasledovanju slednje je investicija v dober kader že nujna. Nenazadnje so zaposleni tisti, ki ustvarjajo ime restavracije, sloves hotela, prijaznost gostilne ali nivo dogodka.

osebje v restavraciji

Izzivi pri iskanju profesionalnega kadra v gostinstvu

Slovenski gostinci se vse pogosteje soočajo z izzivom, kako pridobiti in obdržati profesionalne natakarje. Mnogi mladi se za poklic natakarja več ne odločajo, saj ga ne vidijo kot dolgoročno perspektivnega, a se tudi to počasi spreminja. Tukaj lahko pomembno vlogo odigrajo agencije za posredovanje kadra, kot smo Moj Natakar, ki gostincem pomagamo pri iskanju, izobraževanju in tudi posoji začasnega kadra. Kako pridobiti profesionalne in vrhunske natakarje, smo pisali že tukaj, spodaj pa z vami delimo nekaj nasvetov, kako pravi kader izbrati in katere lastnosti pri njih iskati.

Nasvet za gostince: kako izbrati pravi kader?

  1. Skrbno izbirajte kandidate – Osredotočite se na mehke veščine, ne le na izkušnje.
  2. Vlagajte v kulturo podjetja – Profesionalnost se začne z zgledom vodstva.
  3. Nagrajujte odličnost – Sistem bonusov za vrhunsko storitev motivira kader.
  4. Zagotovite stabilno delovno okolje – Zadovoljen natakar je tudi bolj profesionalen.
  5. Redno vlagajte v izobraževanje svojih zaposlenih. Organizirajte interne delavnice, sodelujte s sommelierji in izvajajte treninge komunikacije s strankami.

Prehitite konkurenco z izbiro vrhunskih natakarjev

Gostinska panoga v Sloveniji je vse bolj konkurenčna. Profesionalnost v gostinstvu postaja odločilni dejavnik, ki loči uspešne ponudnike od povprečnih. Gostje niso več zadovoljni zgolj z dobro hrano – pričakujejo tudi vrhunsko postrežbo. Natakar, ki zna svetovati pri izbiri jedi, priporočiti pravo vino in obenem poskrbeti za prijetno vzdušje, je zlata vreden.

Profesionalen pristop zaposlenih vpliva na ocene restavracije na platformah, kot sta Google Reviews ali TripAdvisor, kar neposredno vpliva na obisk in prihodke. Profesionalni natakarji tako postajajo ključni ambasadorji vaše blagovne znamke, zato je pomembno, da jih izberete pravilno.

najem natakarjev

Vpliv strežbe na uspeh gostinskega obrata

Ko natakarji postrežejo goste na način, ki presega pričakovanja, se poveča njihovo zadovoljstvo in zvestoba. Strokovno usposobljeni natakarji igrajo ključno vlogo pri ustvarjanju takšnih izkušenj gostov, saj s svojo strokovnostjo, prijaznostjo in pozornostjo do detajlov zagotavljajo vrhunsko storitev. Vlaganje v usposabljanje in razvoj osebja je zato naložba, ki se dolgoročno obrestuje z večjim številom zadovoljnih in zvestih strank.

Povečanje zadovoljstva gostov se doseže z dosledno visokim standardom storitve, ki ustvarja občutek vrednosti in spoštovanja. Poleg tega pozitivne izkušnje pogosto vodijo v priporočila prijateljem in družini, kar dodatno prispeva k uspehu gostinskega obrata.

Prva in zadnja interakcija gosta je skoraj vedno s strežnim osebjem. Zato je prav strežba tista, ki oblikuje celostno izkušnjo.

Raziskali smo, da je več kot polovici (tujih) turistov najpomembnejši vidik zadovoljstva v restavraciji, bistroju ali gostilni “toplo in profesionalno osebje”. To dokazuje, da profesionalnost v gostinstvu ni zgolj notranja vrednota podjetja, ampak pomemben dejavnik privabljanja in zadrževanja gostov.

strežba

Checklista: Kaj morajo znati profesionalni natakarji?

Pripravili smo seznam lastnosti vrhunskih natakarjev, namenjen delodajalcem, vodjem strežbe in zaposlenim v gostinstvu, ki želijo dvigniti kakovost svoje strežbe.

1. Znanje in razumevanje osnov gostinstva

2. Komunikacijske veščine

3. Storitvena naravnanost

4. Organiziranost in učinkovitost

5. Sposobnost reševanja težav

6. Higiena in profesionalni videz

7. Jezikovne spretnosti

8. Tehnična pismenost

9. Fizična pripravljenost

10. Nenehno učenje in razvoj

Gostinci ga lahko uporabijo kot orodje pri:

Ekipa natakarjev na promo dogodku

V času digitalizacije in avtomatizacije se človeški faktor postrežbe izkazuje kot nepogrešljiv. Profesionalnost v gostinstvu bo v prihodnje še bolj cenjena, saj ponuja nekaj, česar tehnologija ne more nadomestiti – pristen človeški stik. Gostinci, ki vlagajo v strokovni razvoj svojih natakarjev, si tako dolgoročno ustvarijo bazo zvestih gostov in stabilno ekipo zaposlenih.

Če v vašem gostinskem lokalu težko najdete profesionalne natakarje, vam lahko pri tem pomaga platforma Moj Natakar, ki posreduje izkušen in usposobljen kader – za redno zaposlitev ali začasno pomoč ob dogodkih, praznikih ali sezonskih obremenitvah.