Prodaja v gostinstvu v prazničnem času doseže svoj vrhunec. A žal hkrati tudi konkurenco. To je mesec, ko se polnijo restavracije, bari in hoteli, ko podjetja organizirajo praznične zabave in družine iščejo kulinarične užitke ob božiču in novem letu. A samo polna zasedenost še ne pomeni maksimalnega dobička. Pravi ključ do uspeha leži v odlični strežbi, usposobljenih natakarjih in pametni prodaji, ki gostom predstavi najboljše iz praznične ponudbe. Gostje pričakujejo več tako od postrežbe kot od celotne izkušnje. Prav zato imajo natakarji ključno vlogo: s profesionalnim pristopom, subtilno, a učinkovito prodajo in pravimi priporočili lahko ustvarijo nepozabno doživetje in hkrati povečajo prihodke lokala.
Že v prvem tednu decembra lahko z učinkovito strežbo in premišljenimi pristopi povečate prodajo v gostinstvu tudi za 20–30 %, če zaposleni razumejo, kako pravilno predstaviti praznične menije in posebne jedi.
Razkrivamo trike za uspešno strežbo, strategije za povečanje prodaje in tehnike, ki delujejo v vsakem lokalu: od kavarn do prestižnih restavracij. Preberite praktične nasvete, kako lahko natakarji, vodje lokalov in lastniki gostinskih obratov izkoristijo praznično sezono brez agresivnosti, ampak z gostoljubnostjo in profesionalnostjo.

Zakaj je december za gostinstvo tako pomemben?
December je za gostince mesec priložnosti. Praznične zabave, poslovna kosila in družinska srečanja pomenijo polne mize, a tudi višja pričakovanja gostov. Prodaja v gostinstvu v tem obdobju lahko predstavlja tudi do 30 % letnega prihodka, zato je ključnega pomena, da natakarji razumejo, kako s pravim pristopom povečati prodajo.
Ključ do uspeha: osebni pristop
Gostje decembra iščejo prijaznost, iskren nasmeh in občutek prazničnega vzdušja. Natakar, ki zna poslušati, opazovati in ponuditi nekaj več, postane ambasador lokala. In prav tukaj nastopi upselling: diskretno, a učinkovito priporočanje dodatnih jedi, vin ali sladic.
Način strežbe je ključen za več prodaje
Kakovostna strežba ni samo postrežba hrane in pijače. Je ustvarjanje izkušnje. Ko gost vstopi v restavracijo, ga ne navduši le hrana, ampak občutek, da je dobrodošel, opažen in cenjen.
Usposobljeni natakarji razumejo, da prodaja v gostinstvu raste, kadar znajo prepoznati razpoloženje gosta in mu ponuditi tisto, kar bo izboljšalo njegovo izkušnjo, ne le povečalo račun.
Primer:
Gost naroči kozarec vina, natakar pa mu z nasmehom omeni, da se prav to vino odlično poda k hišni predjedi s tartufi. Gost se skoraj vedno odloči za dodatno naročilo.
Osebni pristop + pravočasno priporočilo = večja prodaja.

Triki in tehnike za uspešno prodajo med prazniki
Strežba v prazničnem času ni le postrežba hrane, ampak je izkušnja. Predstavljamo vam nekaj preverjenih tehnik, kako lahko natakarji z malimi koraki dosežejo velike rezultate:
1. Povezovanje z gosti
Ustvarite stik že pri prvem pozdravu. Kratek pogovor, iskrena pohvala ali priporočilo ustvarijo občutek personalizirane izkušnje. Gostje se pogosteje odločijo za predjed ali sladico, če imajo občutek, da jim natakar resnično svetuje.
2. Aktivno poslušanje
Gostom postavljajte vprašanja:
»Želite nekaj osvežilnega ali kaj z bolj bogatim okusom?«
S tem ne le pomagate pri izbiri, ampak tudi naravno usmerite pogovor v upselling. Recimo, da predlagate hišno vino, ki se popolno ujema z glavno jedjo gosta.
3. Uporabite moč praznične ponudbe
Gostje decembra radi poskusijo nekaj novega. Zato je pomembno, da natakarji poznajo praznično ponudbo, od posebnih menijev do sezonskih pijač. Če zna natakar gostu predstaviti zgodbo jedi ali pijače, bo prodaja naravno narasla.
Upselling in cross-selling v gostinstvu sta skrivnost večje prodaje
Upselling v gostinstvu pomeni, da natakar gostu predstavi možnost nadgradnje njegove izbire, ne da bi bil pri tem vsiljiv. Gre za umetnost priporočanja, kjer je iskrenost pomembnejša od prodaje.
Primeri uspešnega upsellinga:
- “Če vam je všeč ta steak, priporočam našo hišno omako z rdečim vinom. Pripravljamo jo sami.”
- “Namesto klasičnega deserta bi vam priporočil našo praznično tortico z lešniki in karamelo. Zelo je priljubljena v tem času.”
- “Morda bi poskusili praznično vino iz lokalne vinske kleti. Odlično se ujema z vašim menijem.”
Takšna priporočila ne delujejo prodajna, ampak kot osebno priporočilo strokovnjaka, kar krepi zaupanje gosta in spodbuja večje naročilo. S tem strežba postane prodajno orodje, a ohranja pristnost.
Upselling v gostinstvu je umetnost, ne vsiljevanje. Gre za to, da gostu predlagaš boljšo izkušnjo: dražjo pijačo, večjo porcijo ali dodatek, ki izboljša jed.
Primer: Namesto »Ali želite sladico?« recite »Naši gostje te dni obožujejo čokoladni mousse z malinovo kremo – bi ga poskusili?«
Cross-selling
Poleg upsellinga obstaja še cross-selling: priporočanje dopolnilnih izdelkov.
Primer: ob naročilu zrezka priporočajte kozarec rdečega vina, ob desertu pa na primer kavo. Gost s tem priporočilom dobi celovito izkušnjo, vi pa več prodaje.
Psihologija za priporočili
Najboljši natakarji vedo, da priporočilo deluje, če izhaja iz iskrenega navdušenja. Če natakar resnično verjame v kakovost jedi, bo to čutil tudi gost. Zato je pomembno, da se osebje redno seznanja z menijem in tudi celo degustira ponudbo. Le tako lahko pristno priporoča.

Kako motivirati natakarje za prodajo?
Natakarji so srce gostinstva. Njihova energija, komunikacija in profesionalnost neposredno vplivajo na zadovoljstvo gostov in višino prodaje. Toda kako jih v prazničnem času, ko je dela največ, ohranimo motivirane?
1. Pohvale in priznanja
Tudi najmanjša gesta šteje. Pohvala pred ekipo ali simbolična nagrada lahko močno dvigne moralo in tekmovalni duh.
2. Transparentnost in cilji
Vodje naj jasno skomunicirajo prodajne cilje in razložijo, zakaj so pomembni. Če natakarji razumejo, kako njihova prodaja v gostinstvu vpliva na uspeh lokala, se bodo bolj potrudili.
3. Mikro izobraževanja
Kratke delavnice o višanju prodaje oziroma o upsellingu v gostinstvu, komunikaciji in kulturi so idealne za decembrski čas. Investicija se povrne v nekaj dneh.
Praznična ponudba v gostinstvu: kaj deluje v 2025?
Trendi kažejo, da gostje letos iščejo izvirnost, lokalne okuse in personalizirano postrežbo. To pomeni, da je prodaja uspešnejša, kadar ponudba vključuje sezonske sestavine in zgodbo za njimi.
Primer dobre prakse:
Restavracija v Ljubljani je v decembru ponudila “Hišni meni prazničnih okusov” – trihodni meni s poudarkom na lokalnih vinih in personalizirano postrežbo.
Rezultat? Prodaja sladic se je povečala za 40 %, gostje pa so se vračali.

Povečanje prodaje v gostinstvu ni naključje. Je rezultat dobre priprave, motivirane ekipe in iskrenega odnosa do gosta. Ko natakarji razumejo moč upsellinga, strežbe z nasmehom in praznične ponudbe, postane vsak december priložnost za rast.
Če želite izboljšati prodajo in hkrati ustvarjati nepozabne izkušnje, se nam pridružite. Pri Moj Natakar povezujemo odlične talente z odličnimi gostinci.
Za najem profesionalnih natakarjev kliknite tukaj.
Natakarji, ki se nam želite pridružiti, pa postanite del naše ekipe tukaj.